آهنگ

موزیک همه جوره

آهنگ

موزیک همه جوره

زدبازی

نام یکی از گروه‌های رپ فارسی و موسیقی راک است که در لندن و پاریساستقرار دارند. سه خوانندهٔ اولیه گروه، سامان ویلسون، مهراد مستوفی راد (hidden) و سهراب مرادخواه(سهراب ام جی) (MJ) هستند. همچنین سیاوش جلالی (Sijal) وعلیرضا جی جی (JJ) قبلاً دو عضو افتخاری گروه بودند و در بعضی از آهنگ‌ها با زدبازی مشارکت داشته‌اند و به جمع این گروه پیوستند . همچنین نسیم به عنوان همخوان با این گروه همکاری داشته است. این گروه به عنوان پیشگام در سبک گنگستا رپ در ایران شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۱ خبر انتشار اولین آلبوم این گروه به نام زاخارنامه داده شد و این آلبوم خرداد سال ۱۳۹۱ منتشر شد. اولین سینگل این آلبوم به نام تهران مال منه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ پخش شد. آلبوم زاخارنامه اولین آلبوم استودیویی گروه زدبازی، می‌باشد. این آلبوم در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ منتشر شد. مهراد هیدن، سهراب ام جی، سیاوش سیجل، علیرضا جی جی، و نسیم در این آلبوم حضور دارند. همچنین هیچ‌کس، بهزاد لیتو، و آرش دارا در این آلبوم به عنوان خواننده مهمان حضور دارند. در سال ۲۰۱۴ آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه ساخته شد که خواننده‌های اصلی این آلبوم جی جی سیجل و نسیم بودند و خواننده‌های مهمان این آلبوم لیتو سامی لو سیاوش راد کرنلا ام جی بودند. این آلبوم، پس از آلبوم زاخارنامه اولین آلبومی بود که به اسم زدبازی انتشار یافت. این در حالی بود که مهراد هیدن و سامان ویلسون به دلایلی از جی جی، سیجل، ام جی و نسیم جدا شده بودند و در این آلبوم حضور نداشتند. دلیل اصلی این جدایی هم اختلاف بین هیدن و جی جی بود. در ادامه نوبت به هیدن و ویلسون رسید تا آلبومی را منتشر کنند. آنها آلبومی به نام بزرگ منتشر کردند؛ و ادامه آلبوم در سال بعد ادامه داده شد در سال ۲۰۱۶ آلبوم بعدی که تنها به نام هیدن بود به تونل نام داشت منتشر شد که و خواننده اصلی آلبوم مهراد هیدن بود و در این آلبوم سیجل و آرش دارا و ام جی و ویلسون و زخمی به عنوان خواننده مهمان حضور داشتند مهراد هیدن و تارا آهنگی را به اسم پس چی شد را تقدیم به نوید شاهسوندی (دوست صمیمی گروه زدبازی) که بر اثر سانحه در پیست اسکی درگذشت تقدیم کرد.

در بین همین چند آلبوم بود که جی جی، سیجل، نسیم آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه ۲ را انتشار دادند.

آهنگ تابستون کوتاهه

گروه زدبازی
عکسی دسته جمعی از گروه زدبازی

تابستون کوتاهه تک آهنگی است که در دهه ۸۰ توسط گروه زدبازی اجرا شد و استقبال بسیار گسترده و شایانی از طرف مردم دریافت کرد، خوانندگان این آهنگ: مهراد هیدن، نسیم، علیرضا جی جی، سیجل و در آخر سامان ویلسون هستند. این آهنگ به طوری بین جوانان ایرانی رواج پیداکرد که تقریباً همه گروه زدبازی را از این آهنگ شناختند.

گروه زدبازی در مصاحبه‌ای با رادیو جوان اظهار داشته‌اند که این کار یکی از بهترین کارهای گروه بوده است و از مقبولیت عمومی نیز برخوردار است و حتی در نظرسنجی بهترین آهنگ زدبازی در رادیو جوان هم رتبه یک را دریافت کرده است.

جدای

جلد آلبوم زاخارنامه

پس از بازگشت سامان ویلسون در گروه اختلافات زیادی در جریان بود که سرانجام باعث دو تکه شدن گروه شد و در تاریخ ۹ مهر۱۳۹۳در فیسبوک گروه اعلام شد که گروه به دو قسمت مختلف تقسیم شده است:

نخست: سامان ویلسون، مهراد هیدن

دوم: سیجل، علیرضا جی جی و نسیم.

و سهراب ام جی افزون بر این‌ها به صورت جدا با هر دو گروه همکاری می‌کرد.

آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه ۱

بعد از خبر جدایی گروه، خبری از آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه۱ به گوش رسید که زدبازی آن را منتشر کرد. در این آلبوم علیرضاJJ، سهرابMj، سیجل و نسیم به همراه چند هنرمند دیگر حضور دارند.

نظرات  (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی